Finansiering og anskaffelse
Når det gjelder finansiering, så er det ulike måter å løse det på. Hjelpemidlene kan kjøpes direkte fra oss og til institusjonen, sykehjemmet, sykehuset eller åpen omsorg. Hvis en ikke ønsker eller har mulighet for en engangs investering så finnes det flere muligheter, blant annet leasing.
Leasing vs kjøp av hjelpemidler
Leasing:
- Månedlig kostnad på driftsbudsjettet.
- Muligheter til å “kjøpe ut” hjelpemiddelet, eventuelt starte ny leasing med nytt hjelpemiddel når første leasingavtale er gått ut.
- Leasing belaster ikke investeringsbudsjettet, som man da kan bruke på å kjøpe annet aktuelt utstyr.
Kjøp:
- Bruker investeringsbudsjettet og reduserer muligheten til å kjøpe annet, eller krever mer planlegging for å få lagt inn i neste års budsjett. Det kan da ta lengre tid for å få realisert et innkjøp.
Andre finansieringsmuligheter for kjøp av hjelpemidler
Når det gjelder andre finansielle løsninger, så finnes det også egne fond hvor en kan søke om midler. Vi har etter hvert fått god erfaring med dette og tar gjerne en dialog på det.
Om det er snakk om større innkjøp, må det ofte lyses ut en anbudskonkurranse. For mer informasjon rundt dette, ta kontakt med oss eller den ansvarlige hos dere.
Visning og utprøving av produkter
I vår jobb, så er det viktig for oss å ha kunnskap om hva som er behovet og hvordan vi kan være til hjelp med våre produkter. Det å få lov til å se produktene og ikke minst få økt kunnskap gjennom visning og utprøving, er helt avgjørende. Vi har fagkonsulenter rundt omkring i hele landet, og vi tar gjerne turen innom for visninger og utprøvinger. Dette tilbudet er selvfølgelig uforpliktende og er en del av vår service ut til våre kunder.